24111010119392621600x1060 Elsőként tesztelt teljes egészében Kínában készült, azaz ott is tervezett, modellt az Euro NCAP. Már mutatkozik némi fejlődés, esély a komoly sérülések megúszására, a végeredmény két csillag az ötből. A Landwind CV9 közepes méretű családi egyterű ugyanattól a cégtől származik, ami anno a X6 névre hallgató, amúgy Opel Frontera koppintás, SUV-ot is készítette. Az 2005-ben vált hírhedtté, amikor egy Euro NCAP-pal szinte megegyező Német ADAC teszt rávilágított, hogy a sofőrnek esélye sincs megúszni egy frontális ütközést 64 km/h-ás sebességnél. Az X6 légzsákjai használhatatlannak bizonyultak, az utasszekrény összeroskadt a becsapódáskor. Jutalma nulla csillag lett volna, ha lehetne így értékelni. Ehelyett inkább meg sem próbálták Európában forgalomba helyezni. A cég fogadkozott, hogy most már megfelelnek a szigorú európai biztonsági előírásoknak is. A NCAP szerint a jármű elég gyengén felszerelt, hiányoznak az oldallégzsákok, a fejet védő eszközök (pl. függönylégzsák), és a menetstabilizáló elektronika. Ennek ellenére a CV9 közel járt, hogy megszerezze a három csillagot a felnőtt utasok védelméért, de az összesített teljesítménye két csillagra tette jogosulttá. Frontális ütközésnél nincs olyan testrésze az elől ülőknek, ami végzetesen roncsolódna, oldalütközésnél azonban veszélyben van a felsőtest. A fejlődés kétségtelen, de van még mit tanulniuk, egy négy csillagot szerzett autóval Európában már nem lehet villogni, lassan már azt is szégyellni kell. A gyenge minőségű gyártástechnológia és az alapanyagok eddig nem túl sok jóval kecsegtettek, arról nem is beszélve, hogy a kínaiak jócskán lemaradtak a másolással, nem ritkán több tíz éves típusok gyártásával foglalatoskodnak. Akkor még kevésbé volt fontos foglalkozni a passzív biztonsággal. A kínai, indiai autóknál pedig ez a mai napig sokadrangú kérdés, de enélkül elképzelhetetlen, hogy megjelenhessenek az európai utakon. Dicséretes, hogy legalább foglalkoznak a kérdéssel, még ha van is tanulnivalójuk. A képeken a CV9 töréstesztje látható, míg a videón az elrettentő példa a Landwind X6 frontális ütközése.

A bejegyzés trackback címe:

https://autotimes.blog.hu/api/trackback/id/tr342472097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása