Lamborghini-Concepts-_sesto_elemento_www_autotimes_hu6Végre egy autógyár, amely nem finomkodik, legmerészebb fantáziáját is megvásárolhatóvá teszi. Gyártásba kerülhet a Lamborghini legújabb koncepciója, a Sesto Elemento. A párizsi autószalonon bemutatkozó autócsodából egy olyan változat készülne, ami kizárólag versenypályákon használható. A cég vezetője Stephan Winkelmann elmondta, nagyon szeretnék, hogy legyen egy pár darabos széria a Sesto-ból. Javában tesztelik már az autót, és minden arra mutat, hogy készülhet egy sorozat a gépből, viszont a homologizálás nem igazán lehetséges. Gondok vannak olyan apróságokkal, mint például a légzsák, úgyhogy csak a pályahasználat tűnik lehetségesnek. „Nem a múzeumnak szeretnénk készíteni autóinkat.”- tette hozzá Winkelmann. Az ára megközelítheti a Reventon 1 millió euróra rúgó összegét, amivel a legdurvább ligában indul a Königseggek, Veyronok társaságában. Szerényen azért az is megsúgta a vezér, hogy húsznál több autóról ne nagyon álmodjunk, az lehet a maximum. Magáról a Sesto Elemento-ról annyit lehet tudni, hogy nevét a periódusos rendszer 6. eleméről kapta, pontosabban maga a neve jelenti azt, hogy „hatodik elem”. Ez pedig nem más, mint a szén, amiből a karosszéria készül. Mégpedig az összes elem szénszálas anyagból formálódott, így sikerült az össztömeget 999 kg-on tartani. Így a tömeg-teljesítmény aránya egy speedmotorhoz hasonló, hiszen a nem mindennapi „lemezek” alatt a Gallardo Superleggera technikája dolgozik. A négykerékmeghajtás 570 lóerőt tesz le az asztalra, ennek kell mozgatnia az egy tonnás testet. Összehasonlításképpen a Ferrari 458 Italia-ban egy tonnára csupán 370 lovacska jut. Ezért nem csak az ára miatt játszhat egy pályán a Bugatti Veyronnal. Nulláról százra gyorsulására 2.5 másodperces adatot jósol a gyár. A klasszikus negyedmérföldes távot pedig a mágikus 10 másodperces határ alatt teljesítheti. Formájában pedig a következő Gallardo vonalai rajzolódhatnak ki. A különleges egyfajta préseléssel készülő karbon elemek gyártása a Boeinggel és a Washingtoni Egyetemmel közösen zajlott. Az eljárásnak köszönhetően áruk harmada a hagyományos „szőtt” karbonszálas alkatrészeknek, súlyuk ugyanolyan alacsony és merevségük is azonos. Ilyen anyagból formázzák a beltér nagy részét, köztük az üléseket és a műszerfalat. Nem kétséges, hogy a jövő olasz bikáin visszaköszön majd ilyen karbon alkatrész. Azaz a limitált példányszám ellenére a Sesto Elemento lelke tovább élhet az utcai Lamborghinikben.

A bejegyzés trackback címe:

https://autotimes.blog.hu/api/trackback/id/tr172471605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása