AutoTimes 2010.11.22. 20:08

Új Mercedes SLK

Autotimes-Mercedes_SLK-2Januárban tervezi bemutatni a Mercedes-Benz az SLK család újszülöttét, mely a gyár állítása szerint virgoncabb, kényelmesebb, de elsősorban biztonságosabb lesz elődeinél. „A legjobbat, vagy semmit” – mondta egykor Gottlieb Daimler, és a Merci mérnökei mindent megtettek, hogy ennek az elvárásnak megfeleljenek.

Bele is tettek minden jót a vasba, ami a vezető testi épségének óvását szolgálja az önfeledt autózás közben. Megkapja az SLK is az előre gondolkodó PRE-SAFE® utas-védelmi rendszert, a PRE-SAFE® Brake-et is, amely akár tövig is nyomja a sofőr helyett a féket, ha érzékeny orrával ráfutásos baleset veszélyét szimatolja. Széria felszerelés lesz az SLK-nál az Attention Assist rendszer is, amely a sofőr éberségét figyeli, és „alap”, hogy a kipörgés gátló, az ABS és a menetstabilizáló is az alapfelszereltség része, az utóbbi rendszerbe integrált visszagurulás gátlóval és fék előmelegítő-szárítóval, mely a gyors gázelvételkor a pofákat a tárcsához érinti. A PRE-SAFE®, és a vele kooperáló Distronic Plus elnevezésű távolságtartó automata némi felár ellenében szerezhető az autóba. Tudását nem haladja meg az autó állóra fékezése, majd újra felgyorsítása sem, hogy a sofőrnek dugóban ne legyen más dolga, mint a kormánykerék forgatása.

Az SLK intelligens, adaptív fényszórói alkalmazkodnak a helyváltoztatás helyéhez – legyen az autópálya, vagy közút –, ezzel a biztonság mellett a sofőr kényelmét is szolgálják, ugyanis mind a kanyarodó fény és a ködlámpa is automatikusan kapcsolódik, ha a helyzet megkívánja.

Ha a való világ mégis kifogna a technikán, és bekövetkezne a baleset, a kocsi felméri a kár mértékét és jellegét a karosszériában megfontoltan elszórt szenzorok segítségével, és bekapcsolja a belső világítást, 5 centinyit leereszti az oldalablakokat a jobb szellőzés érdekében, vagy, ha memóriacsomagos az autó, a kormányt is megemeli, ha szükségesnek ítéli a sikeres mentés érdekében. A ránézésre morcosabbá vált orr is csak látszatra könyörtelen, ha gázolásveszély merülne fel, 85 mm-t emelkedik, hogy minél puhábban foghassa fel az esetleges baleset alanyát.

Mindezek mellett, a komfort növelésére is sokat áldoztak a mérnökök, állításuk szerint a kocsi sportosságához szinte méltatlan kényelemmel kényezteti utasait az új SLK. Az utasok jólétét szolgálja a friss fejlesztésű „varázs-üvegtető” is, amely gombnyomásra sötétül el teljesen, vagy válik újra átlátszóvá, köszönhetően az üveg rétegei között, valami folyadékban úszkáló parányi fémlemezkéknek, melyek a tápfeszültség függvényében forgolódnak megfelelő helyzetbe. 2.000 eurót kell kicsengetni ezért a furmányos extráért, mely a hagyományos üvegetetőnél, tűző napon mért hőnek csak a negyedrészét engedi át, ha magára hagyjuk a kocsit.

Az Auto Motor und Sport magazin értesülései szerint a kompresszorral támogatott SLK 200K-t a 184 lóerős SLK 200 váltja majd fel, az SLK 300 helyett pedig SLK 250 CGI lesz majd kapható 204 lóval, és állítólagos 6,3 literes fogyasztással 100 km-en. Gyalázat, vagy nem, immár dízelmotor is lesz a típushoz, mégpedig 2,1 literes 4 hengeres biturbo, 204 pacival és 500 Nm-es nyomatékkal - az általában jól értesült német kollegák szerint.  A gázolajos változat várhatóan 2012-től lesz megvásárolható. A csúcsmodell a 306 lóerős 350 CGI lesz, egész addig, míg meg nem érkezik a még két kipufogóvéggel biztosan, de feltehetően sok egyéb mással is megvadított AMG verzió.

A bejegyzés trackback címe:

https://autotimes.blog.hu/api/trackback/id/tr732466345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása