autotimes_gumi_tesztNovember első hetében két éjszakán át mérte 8-8 különböző gumiabroncs menetdinamikai jellemzőit egy Toyota Aurison és egy Suzuki Swiften a Genertel téligumi-teszt csapata Újpesten, egy vezetésbiztonsági pályán. A tesztautókban műszerekkel rögzítették, hogy a tesztfeladatok során mikor csúsztak ki és hogyan fékeztek 0-ra az egyes gumiabroncsokkal a tesztautók. A mérések kiértékelése most zárult le. A mérnökök külön pontozták a különböző gumik nyújtotta biztonságot vizes és száraz aszfalton, fékezéskor, illetve éles kanyarban. Az eredmények nem okoznak meglepetést: már a hűvös, vizes időjárásban sokat jelent a téligumik használata, hiszen amikor a kisebbik tesztautót a tesztgyőztes gumival szerelték fel, kb. 4,5 méterrel rövidebb úton állt meg 65 km/h-ról „satufékezve”, mint amikor a feladatban legrosszabbul szereplő nyárigumin gurult. A nagyobb autó esetében a különbség a tesztgyőztes téligumi és a tesztvesztes nyárigumi között 5,25 méterre nőtt. Ezek a távolságok a teljes fékutak ¼-ét, 1/5-ét teszik ki – ez gyakorlatilag másfél kisautó, vagy egy kombi autó hosszának felelnek meg. Tehát a gumiválasztás jelentősen befolyásolhatja egy-egy ráfutásos baleset bekövetkeztét – derül ki az eredményekből. Az eredményekből az is kiderül, hogy téligumi és téligumi között is jelentős különbségek vannak: a mérések során legrosszabbul szereplő téliguminál még a négyévszakos gumi is nagyobb biztonságot nyújtott száraz és nedves aszfalton, mindkét tesztautón. A jobban szereplő téligumik egyértelműen biztonságosabbak a négyévszakos gumiabroncsoknál, ez különösen a Suzuki Swifttel folytatott mérések során volt szembetűnő. A mérések alapján a Genertel téligumi-teszt csapata egyértelműen tanácsolja már 5-7 fok körüli hőmérsékletben is a téligumik használatát, kiválasztásukkor azonban ajánlják a körültekintést és a teszteredmények figyelembevételét. A négyévszakos gumik használata városban is kockázatos, nem csak a sónedves vagy vizes-latyakos országutakon. E mérések alapján is kiderült, hogy a téli közlekedésben a nyári gumiabroncsok olyan baleseti kockázatot jelentenek, amit nem érdemes egyetlen autósnak sem felvállalnia.

Eredmények:
205/55R16
GoodYear UltraGrip 7 20 pont Michelin Alpine 19 pont
BF Goodrich 19 pont Sava Adapto HP 19 pont Hankook Ice Bear W440 17 pont Debica Frigo 16 pont Falken ZE912 16 pont Wanli Winter Challanger 11 pont
 
19 pontig a gumik minden tekintetben (vészfékezés, kanyarvétel) egyenletesen jó teljesítményt nyújtottak, a Sava a legjobb vizes fékutat produkálta. A jó átlagnál gyengébb Falken szárazon remekelt, a kínai Wanli leszerepelt.
165/70R14
GoodYear UltraGrip 7 19 pont
Dunlop SP Winter Response 16 pont
BF Goodrich Winter G 16 pont
Sava Eskimo S3 13 pont Debica Frigo 13 pont
Hankook Ice Bear W440 17 pont
Sava Adapto 11 pont Wanli Winter Challanger 11 pont Falken Falne SN828 11 pont
 

A kisebb gumik teljesítménye általánosan gyengébb a nagyobb, így drágább, igényesebb összetételű és mintázatú testvéreikhez képest. 16 pontig ajánlottak az abroncsok.

A bejegyzés trackback címe:

https://autotimes.blog.hu/api/trackback/id/tr132471609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása