Autotimes-Opel_Antara-1Az Opel idejét látta lassacskán korosodó telekjárójuk megújítását, és ez nem csak a külsőre nézve jelent változást, hanem a fémlemezek takarásában megbújó technikát is korszerűbbre cserélték.

A ráncfelvarrás - ahogy az már csak lenni szokott – semmi eget rengetőt nem hozott magával. Kicsit feljebb csúsztak az első ködlámpák, egy vékony fekete csíkkal több (ugyanennyi krómmal kevesebb) lett az hűtőmaszk, és hátul még egy kicsit letisztultabbá vált, az amúgy sem tekintet-mágnes hátsó fertály. A forma egy cseppet sem lett dinamikusabb, viszont nem kell jósnak lennem, hogy a jármű mozgására ennek ellenkezőjét merjem kijelenteni.

Tudniillik a motorpaletta markáns változáson esett át teljesítmény tekintetében. A méretes 2.2 CDTI dízelmotor kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető az Antara-hoz, egy erősebb, 135 kW-os (184 Le-s) kivitelben – ezzel a kétliteres lökettérfogatú elődjét több, mint 30 lóerővel szárnyalja túl) és egy csenevészebb 120 kW-os (163 Le-s) változatban.

A 2,4 literes benzines az előd 140 lova helyett immár 170 lóerővel (125 kW-al) örvendezteti tulajdonosát, már ha ő vezeti a gépet. Az Euro 5-ös normákat mindhárom motor maradéktalanul teljesíti, és mindhárom erőgéphez rendelhetőek a 6 gangos, szintén új fejlesztésű, manuális és automataváltók egyaránt. Természetesen nem egyszerre. Összkerékhajtás az erősebb dízelhez alaptartozék, a másik két motor variációhoz csupán rendelhetik azok, akik nem elégszenek meg az első kerekek meghajtásával.

Ha már lúd, legyen kövér alapon, a futóművön is turbóztak egy picit, hogy megemelt komfortszint mellett is jobb terelhetőséget biztosítson a testes jószágnak. Az utasok kényelmének fokázására a pakolórekeszek számát is megnövelték, és elektromos kézifékkel könnyítik a sofőr dolgát, akinek emelkedőn történő elinduláskor sem kell szorongania a beépített visszagurulás-gátlónak hála.

A bejegyzés trackback címe:

https://autotimes.blog.hu/api/trackback/id/tr972471607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása